Angan dan sedarku

Author: aiman mania | Publish 11/25/2011, 23:16 | There is 34 Comment[s]

hyep kamo semua....anneyong haesayo..!
aku rasa berkurun2 lamanya tak UPDATE blog memandangkan aku tak ada sebarang HAL,MODAL,PERKARA,POINT DAN SEWAKTU DENGANNYA nak diceritakan tuk korang semua..
saja ltak GIF ELI MEMBER UKISS yg ceria tanda aku ucap "HAI" kat korang...
jgn pandang lama2 GIF tuh..tak pasal2 korang cop ELI tak siuman......jangan!jangan!jangan!aku tak suka org  BASHES KPOP IDOL....haahaa....

sekarang nih aku nak cerita pasal IMPIAN aku....DREAM HIGH kot.....bohonglah kalo org tuh kata dia tak de impian....kan??hidup nih kena ada angan2 sikit...baru kita ada matlamat hidup untuk dipenuhi...right??

jom tengok apa impian aku yg tak tercapai lagi tuh.....haahaa....

1-aku nak buat haji n ziarah makam para nabi kat makkah
ni dah jadi satu matlamat yg mesti ada bg setiap umat islam....nak sangat knal KOTA MAKKAH yg sarat tersimpan SEJARAH2 ISLAM....ohhh!alangkah indahnya kalau aku dapat jejak kaki ke makkah...mungkin aku akan menitiskan air mata saat terpandang KAABAH dihadapan mata.....lihat ramai org dri pelusuk dunia mengelilingi kaabah...ohh!!aku boleh bayangkan sekrg bagaimana situasi tersebut......ada sapa2 nak sediakan pakej percuma untuk aku buat haji ke makkah x???hrrmmm.... :'(

2-nak berjaya dalam pelajaran
yess!aku masih STUDENT....so,sebagai student kejayaan mesti jadi matlamat utama,right??
 sekarang nih pelajaran yg penting.....duit tuh nombor dua......susah weiii nak dapat kerja kalo dapat gred pon 
ciput2 je....sekarang ni,budak2 zaman sekarang tak macam dulu daaahh mak aku kata...semua pandai2...so,wujudlah persaingan untuk mendapat tempat ke MENARA GADING.....insya-allah ...

3-aku nak keliling dunia 
sapa2 pon mesti ada impian nih kan?alahaiiii...takkan nak terperuk memanjang je kat MALAYSIA TERCINTA nih kan??sekali sekala nak jugak kenal dunia luar....memang dr aku kecik lagi,duk pasang angan2 nih...seronoknya BERGELUMANG dalam salji kat NEW ZEALAND,MENIKMATI musim panas kat HAWAII,dan yang penting sekali bersiar2 KAT SEOUL,IBU NEGARA KOREA......wahhh!!mmg best gila kalau dapat jumpa ARTIS...haahaa.....impian semua KPOPERS kot..haaha....kalo korang nak tahu,seoul tuh dah jadi tempat INTERNET PALING LAJU KETINGGIANNYA kat atas muka bumi .....negara2 barat yg maju2 n moden2 segala bagai pon tak boleh lawan......kajian ada menyebut bahawa dalam nisbah 1 org daripada 3 org warga korea akan melayari internet...u see that???
p/s:aku selalu tengok MEMBER UKISS ON9 TWITTER......aku TWEET tak REPLY...=="

KORANG BYGKAN...kalau aku jalan2 kat sini,aku terserempak ngan PARK SHIN HYE...
daa konfem aku ikut dia balik rumah..heehee.. :)

4-jumpa artis kpop
sebagai KPOPERS....haahaa...sapalah tak nak jumpa org2 ternama cam depa nih...isshh..mmg susahlah kalau nak cari diorg kat KOREA sana...KOREA tuh luas dik ooii....kalau tak join KONSERT2 DIORG memng takkn berjumpalahhh......nak tunggu diorg p ketuk pintu rumah depa???
kalo diorg ketuk pintu rumah aku memng aku kunci segala tingkap2 dan pintu2 yg ada tak bagi diorg keluar..haahaa......aigooo!!!tamak gila!!

korang tahu bila lilin diletakkn dekat2 ngan api??macam tu lah aku ..
melting!melting!melting!

5-jadi blogger otai n popular
nih semua impian setiap blogger..sapalah tak nak blog diorang FAMOUS macam blog akak lyssa , abg ben , budak lelaki n banyak lagi blogger2 hot tanah air yg lain...Kbnyakkn entry2 diorg nih memng santai,menarik dan seng nak paham....traffic naik 24 jam!!tapi,aku tak berapa berkenan kalau mana2 blogger yg followernya dah mencecah 1k,2k,3k jadikan blog diorg sebagai tempat nak kutuk KPOPERS MAHUPON IDOL KPOP...yg nih aku bangkang....heehee.....aku komen entry depa nih tak guna ANONYMOUS....tapi,aku kasi terus link blog aku terus...bg seng dia nak jejak aku balik,..haahaa....berani tak? 
p/s:aku nih malas nak HAPDET blog...camana lah nak bergelar BLOGGER OTAI.. =,,="

6-nak kerja yg best2
sapalah tak nak berkerjaya???kerja2 yg best? dan dapat pangkat besar.......??
aku nak semua tuh!haaha...barulah poket sentiasa KETAT dengan KERTAS2 MERAH,BIRU,N PURPLE....kertas bukan sebarang kertas ye,sayang??kertas disini maksudnya duit...barulah seng hati nak SHOPPING!!kalau boleh, satu SHOPPING COMPLEX aku nak borong....muaheehee..:)
kalau aku banyak duit,senang2 je aku bawak korang semua bermalam 50 hari 50 malam kat SEOUL,KOREA...tak nak balik pon tak apa....haahaa....ANGAN DAN SEDAR bak kta MAWI WORLD!!

7-aku nak jadi yg terbaik untuk semua org
yes!!sapa tak nak jadi yg terbaik dalam segala hal kan??semua org nak....kecuali org yg tak waras je....aku nak jdi yg terbaik kat MAK BAPAK aku,KAWAN2 AKU,CIKGU2 AKU N ORG2 DISEKELILING AKU.....but,nobody perfect,right???hampir2 perfect pon dah kira jadi...yg pnting kita berusaha sedaya upaya  menjadi KHALIFAH YG TERBAIK di ats muka bumi allah nih.....insya-allah..^^


THUMBS UP!!!
8-aku nak menguasai seberapa banyak mungkin bahasa
nih mungkin impian semua org...aku percaya 100%.....aku kagum gila dengan BAHASA MELAYU yg pernah menjadi bahasa LINGUA FRANCA...bahasa SEANTERO DUNIA tuh....
ishhhh.......yg paling penting aku nak menguasai bahasa KOREA...haahaa...dr awl sampai akhir memng KOREA..KOREA N KOREA...haahaa......yelah..kalau tak pandai nak jadi suami PARK SHIN HYE macam mana...huuhuu......errrmm....BAHASA PERANCIS pon aku nak belajar....dengar2,bahasa perancis tuh BAHASA PALING ROMANTIK DUNIA....waaahh!ala2 ROMEO N JULIET gituh....^^
satu lagi....kelebihan org yg dapat menguasai bnyak bahasa nih,org asing takut nak kutuk or cakap bnda yg buruk2 kat kita.....tul x??? 

okay..itu sahaja kot impian aku yg belum tercapai ..kalau nak kira,600 hari 600 malam tak habis2..haahaa....nak ke baca entry berjela2 dr aku?haaha.....boleh je kalau ada request.....
yg pnting,semua impian aku akn kulaksanakan sebaik mungkin....mungkin impian kita sama ada yg sama dan ada yg tak....so,boleh cerita sikit kat ruangan komen??haahaa....
lpas baca,komen tau???klik nuffnang sekali..nak beli DSLR ..nak zoom muka MEMBER SUJU SORG2 MASA SS4 NANTI..haahaa...entry aku kali nih sedikit nakal kan??haahaa...well!tak apa...santai n steady...

p/s:kalau aku cakap aku nak jadi BINTANG KPOP ada org nak percaya ke?haahahaa...
ok!akhir kata SELAMAT MENYAMBUT MAAL HIJRAH bagi yg muslim.. :)


sila tekan button LIKE facebook di atas entry kalo anda suka.....kamsahamida..^^
sayang kamu ketat2...saranghaeyo ..




34 comments

25 November 2011 at 23:38

gud luck aiman :)

26 November 2011 at 00:06

wahhhhhh da nme pon mnt kpop kan msti nk p koreangggg.all the bestt adek ;)

26 November 2011 at 00:25

jom ke korea..haha..

26 November 2011 at 00:28

memang diorang tak kan balas tweet tu...kalu balas kan best, ada la jugak reply kat taecyeon n khun...cis tak balas langsung..
twitter kyu hyun lagi lah simple, gambar telur tu je, tpi follower bukan main ramai.

haha, nak jumpa snsd???

26 November 2011 at 00:32

bnyaknya impian..semoga tercapaii

26 November 2011 at 04:41

Hope dream High kau tercapai lahh yee. Yes , setuju dgn kau dream first nak pegi haji. then success in studies. After baru KPOP. Terbaikk lahh :) Insyaallah tercapai !

26 November 2011 at 05:47

smoga impian tercapai..

#daricikbolatyangcomel ahaksss :P

26 November 2011 at 07:09

hebak impian mu aiman....

26 November 2011 at 07:17

say paling suka 6bew 4 & 8..klw g korea pastu dpt jumpa kyuhyun..waaaaaaaaaaa..serasa nak jerit bagi 1 dunia dengar..ahahahahaha..dan minat sangat2 nak belajar bnyak2 bahasa..and semestinya nak kene blajar bahasa korea..mana la tauw klw jumpa kyuhyun 1 ary nnt(berangan)..kekekekekekekeke..>_<

26 November 2011 at 10:36

banyak tu nak capai...good luck...

26 November 2011 at 17:07

good luck... ^^

26 November 2011 at 20:06

fly to seoul and nawa lets dance dance dance..!(2pm) hahaha bestlah baca post kamu!! :DD

26 November 2011 at 22:58

tak salah pasang impian...nak pegi korea jugak!

27 November 2011 at 03:21

insyaALLAH. semoga berjaya. amin :)

27 November 2011 at 03:50

wahh banyaknya.....semoga success^^

27 November 2011 at 04:04

teringin nak ke korea gak..huhu

semoga impian tercapai :P

27 November 2011 at 06:47

hei...im a kissme 2...my favorite member is dong ho oppa.... let's go to korea some day....(if i have the money of course)hehehehehe.........

27 November 2011 at 08:59

man..bole dikatakan byk p'samaan kte..hehe..mawa pon impikan mcm2..huhu

28 November 2011 at 19:42

all the best boy. :)

30 November 2011 at 08:20

hehe,suke lah pic tiffany SNSD tu.sexy :)

btw,byk btul impian kamuu encik aiman.hehe tp yg psal balaja bhase asing tu mmg sye sokong.tp,sye tak minat sgt korea,minat ANIME jepun2 je.hehe :)

anyway,achieve your dreams step by step okay :)

3 December 2011 at 04:03

saya syuhada:heehee...thank q...^^

sarah mohd salleh:haahaa..semestinya...yg minat korea mesti nak kesana..^^

noorsha muhammad:haaha...akak belanja!

Anonymous
7 December 2011 at 01:37

I Love your BLOG ! :D

Anonymous
7 December 2011 at 04:10

bodoh kpop . pegi mampus

8 December 2011 at 17:55

npe ko tak minat eunhyuk (suju) .. dy un ensem gler aw ! keh3

Anonymous
9 December 2011 at 05:04

ai Anonymous ..

K-Pop..Haha..ntah pape la ko rang ni..Baik makan ais pop..

Aku rase kalau ko dressing k-pop kat depan orng mesti malunya.. Buang mase je mint K-Pop..

9 December 2011 at 07:41

sjuk hati tgk impian 1st dya nk g buat hji n ziarah mkam nabi..:)

SKL doakan smoga smua impian aiman tercpai 1 hri nanti...

bila dah berjya jgn lupa dgn org skeliling yop...eheks..=)

11 December 2011 at 07:33

anyeonghaseyo oppa !!
sama la kita..
aja pun selalu tweet kat u-kiss members especially dongho and kevin, tapi x replay pun Y____Y
selalu menangis disebabkan itu huhu T__T

Anonymous
15 December 2011 at 08:55

x payah la nak kutuk2 kpop..ada ke undang2 yg ckp mcm tue?ni semua berkait dgn minat seseorg..if x suke, no need la utk kutuk2 Kpop..dah x minat, diam je la..nie suka masuk campur dan ambil tahu..mcm2 la..byk juga blog n twitter yg ANTI-KPOP..ishh2x..x penat ker korang nak kutuk KPOP..

ape yg penting sy minat KPOP dan saje guna ANONYMOUS..SKL kenal sya sgt2x..

Anonymous
15 December 2011 at 08:55

x payah la nak kutuk2 kpop..ada ke undang2 yg ckp mcm tue?ni semua berkait dgn minat seseorg..if x suke, no need la utk kutuk2 Kpop..dah x minat, diam je la..nie suka masuk campur dan ambil tahu..mcm2 la..byk juga blog n twitter yg ANTI-KPOP..ishh2x..x penat ker korang nak kutuk KPOP..

ape yg penting sy minat KPOP dan saje guna ANONYMOUS..SKL kenal sya sgt2x..

ace
22 December 2011 at 00:38

fuck kpop ?

30 December 2011 at 00:02

Yeah~~ I MET BEAST ONCE ! Mintak autograph. peace ;)

2 January 2012 at 01:12

olaa... Konichiwa..
saya minat sume .. xkisah la K-pop ke J-pop ke. dh nama nya minat.. mcm gak org yg minat kumpul setem tuh kan? xkan nk kutuk2 org yg minat dh gitu?

well.. just nk bgtau.. ejaan annyeonghaseyo awak tersilap. kelakar plak bila 1st time baca.. mcm jual sayur.. kehkehkkehh..

anyway, Ganbate kudasai 4 everything.

(>_____________<)

26 February 2012 at 20:56

http://realitivsfantasi-sm.blogspot.com/2012/02/trip-to-korea-day-2-jeju-island.html

Post a Comment