lePAS SYaAbAN bUlAn ApA??

Author: aiman mania | Publish 7/30/2011, 18:35 | There is 48 Comment[s]
Assalamualaikumkum semua!!anneyong haesayo....
first sekali,aiman nak ucapkan TERIMA KASIH kerana sudi berkunjung ke blog aiman yg tak seberapa nih....yg sudi bg komen tuh,terima kasih banyak2 yew??insya-allah kalau ada masa terluang,aiman akan 
berkunjung semula ke blog2 kamu semua...persediaan menghadapi UJIAN PERTENGAHAN TAHUN(UPS) Membantutkan aktiviti berblogwalking yg menjadi tradisi turun temurun..heehee....wahhh!!!!!nampaknya semua tak sabar2 menunggu ketibaan RAMADHAN AL-MUBARAK,Yakni bulan untuk umat islam seluruh dunia menunaikan rukun islam yang ketiga......tahu tak rukun islam yg ketiga.....iaitu,berpuasa di bulan ramadhan....aiman tak nak bercerita pasal pengalamn berpuasa ketika masa jadi BUDAK COMEL MASA KECIK2 DULU......sebab kisah kita hampir sama walaupun hakikatnya tak sama....paham?heeheehee....tak pasal2 ada yg pening2 lalat,buat aksi ngeri garu kepala,tepuk2 dahi ala2 mamak kat kedai kopi baca entry kali nih..haha..nah!rasakan.....nak buli kamu semua....
comel x?comel x?baru jew tadi mintak izin mr google culik dia punya pic..heehee...

eerrrrmm....macam mana???lebih kurang 24 jam lagi SYAABAN Bakal meninggalkan kita....bersediakah anda menghadapi ramadhan?tepuk dada tanya selera masing2...jangan buat aksi tepuk2 dahi...tuh melampau namanya..heehee....tak pasal2 rambut tuh gugur nanti......heehee....awal2 lagi,aiman dah dapat SAMPUL RAYA COMEL......tapi,sayangnya,sampul raya semata2...nak tengok??jom kita terjah!!!

heehee....nilah dia sampul raya tuh......band TVXQ...
Ada pelbagai versi tau.......ada sampul raya BEAST,SUPER JUNIOR,SHINee,BIG BANG N 2PM..
SEmuanya gempak2.....tak nak bagi!!!tapi,nak simpan buat koleksi.....!heehee ^^....kalau nak,belilah majalah epop keluaran bulan ni...jangan beli yg sama cam aiman yew?nanti kita tukar2....heehee...

okay.....pasal sampul raya yg comel nih,nampaknya topik kita sedikit menyimpang,,,bukan apa!!teruja cerita sal kpop ni....!!!!!!ni sedikit selitan dalam entry kali nih.....enjoy reading yew?sambil baca tuh,hayatilah......dan cuba praktikkan.....

persediaan menghadapi bulan ramadhan
----->seminggu sebelum berpuasa kita dikehendaki mengurangkan kadar makanan kita dan lebihkan makan buah2an serta sayur2an....n paling pnting,pastikan pembuangan air besar lawas!!

------>memahirkan diri dengan rukun,sunat,harus,makruh dan yg berkaitan dengan puasa pada bulan ramadhan,sunt tarawih dan banyak lagi...haaa!!!!bukak buku tentang puasa balik bg mereka yg tak ingat......ni pon penting tau???

------>membiasakan diri bangun satu pertiga malam untuk bertahajud dan perkara2 yg boleh mendekatkan diri kepada allah..ingattttttt!!!bulan ramadhan jugak dikenali sbg bulan rukuk dan sujud....

------->memperuntukkan sejumlah wang untuk dijadikan sedekah jariah dan paling penting zakat fitrah....kepada mereka yg dah baligh tuh,maka disarankan belajar membayar zakat fitraH sendiri,,kalau mampulah yew?

------>rancang strategi tersusun untuk perbanyakkn hafalan,bacaan,tadarus,dan tadabbur

------>melatih dan membentuk diri bersifat mahmudah,sifat terpuji dan memperbanyakkn senyuman.....tahulah lapar!!tapi,jgn sesekali tarik muncung anda yg comel tuh yew??

------>mengelakkan dari sifat2 mazmumah...tahukan????

oleh itu,dengan persediaan ini kita dapat sematkan azam masing2 untuk mencantikkan dan sempurnakan amalan fardhu yg wajib dan memperbanyakkn amalan sunat pada bulan ramadhan.....moga kita dapat bertemu dengan malam LAILATUL QADAR,MALAM YG LBIH BAIK DARIPADA SERIBU BULAN.....!!!!!!

sedikit selitan!!!!!hari jugak hari yg mmg menggembirakan buat NO MIN WOO!!!MEMBER BOYFRIEND....!!!!

SAENGHIL CHUKHAE HIMNIDA YG KE-16!!!!!!!







buat pengetahuan semua,no min woo ni jugak seorang pelakon tau.....berbakatkan??pandai menyanyi,berlakon n dancing sekali......!!!great......

okay,sebelum meninggalkan laman sesawang nih,aiman nak ucapkan selamat berpuasa kepada seluruh warganegara malaysia n warga dunia yg beragama islam...!!!!



~~ANNEYONG KYESSAYO~~

48 comments

30 July 2011 at 19:17

selamat menyambut bulan ramadhan yer aiman..budak matrikulasi ker??? hehe UPS tu..huhu

30 July 2011 at 19:48

cucu umie:ohh yew!budak matrik..matrik perak..heehee.....selamat berpuasa gak..bnyakkn buat amalan2 jariah yewq?

30 July 2011 at 20:00

wah study lh rajin2 di matrikulasi..ayie dah lepas setahun lepas.. and now di upsi.. all the best yer di matrikulasi sebb matrikulasi lh paling best..

30 July 2011 at 20:15

yup..matrik is the best..tak dapat dipertikaikan....!!!first time,puasa kat tempat org....

30 July 2011 at 21:05

lawa gila k0t header ats tuh...pmnat k0rea sejati nie!!!!

30 July 2011 at 21:08

puase biar penuh oke ?! haha,,

30 July 2011 at 21:34

huhu..selamat berpuasa esok...ni mesti puasa kat asrama kan? tips yang berguna...tapi nak tanye ape contoh sifat mazmumah? Tak ingat la

30 July 2011 at 22:59

YTAZZI:heehee...hasil tangan sendirik tuh....heehee....thank puji....

azalina:llki knew puasa cukup....heehee......tak macam pompuan ...ada cuti khusus...^^

mohammed faizal:yep...puasa kat asrama....dahlah pokai skunk nih....sharing is caring.....!!sifat mazmumah??malam ni p solat tarawih,tanya ustaz....heehee....

31 July 2011 at 00:07

salam ramaddhan aiman dr akak sara ^^ jwp elok2 ye ujian tu nt ^^ raya nt dtg l umh akak sar ye :) ~ sory l xajak aiman mkn durian, jgn marh ek~

31 July 2011 at 00:51

kak sara:heehee.....salam ramadhan jugak....rumah kak sara kat mana?kasi peta sikit.....hahahaha....durian?sebenarnya tak berapa suka sangat makn durian nih.....panas!

31 July 2011 at 22:32

selamat berpuasa ye aiman.... semoga ramadhan tahun ini lebih bermakna... :-)

31 July 2011 at 22:52

-liana asif-:yew..heeheehee...selamat berpuasa jugak....moga ramadhan kali ni lbih bermakna buat kita...selamat beramal!

31 July 2011 at 23:41

salam ramadhan ye dik oii.
jangan ponteng XD

1 August 2011 at 01:23

amalinaNashihin:heehee...llki kalo ponteng puasa tak tahulah camanew akak ooiii...mestilah ....takkn nak tinggal pose...aiman kan budak baik....^^

1 August 2011 at 03:27

gdluck UPS aiman :D
yup2 dulu matrik perak..
so junior la ni
hikhikhik

1 August 2011 at 04:07

laaa.....matrik perak....okay!i will try the best for my ups...nervous!!!bukan so junior..tapi,super junior..heehee...selamat menjalani ibadah puasa semua...!

1 August 2011 at 04:50

wahh.. nk jgak smpul raya k-pop tu!! nak! nak! heeeee ^^

1 August 2011 at 05:21

norraidah:datanglah ke kolej matrikulasi perak..tingkat satu bilik no 24,,,,insya-allah aiman bg.....kalo tak mampu jugak...,beli majalah epop...boleh pilih nak yg mana satu..hee...2pm,tvxq,suju,big bang n bnyak lew lagi..heehee...joke aja...^^

1 August 2011 at 08:52

selamat berpuasa jugak aiman.. pose tau..jgn tggl..hihi.. jgn tinggal solat terawih jugak.setahun sekali je kan..

1 August 2011 at 23:37

anyeong.. >< eh, nak tukar sampul tak? heee

2 August 2011 at 01:24

dak eina:hee...itu udah semestinya...solat terawih da tinggal....hari pertama pose plak tuh,,,uzur!!bukan uzur syarie yew?heehee^^

2 August 2011 at 01:25

vxen arisha:boleh jugak..tapi camanew yew?

2 August 2011 at 01:37

mm... guna pos...
nak tak? hehe

2 August 2011 at 01:45

nape x de smpul raya BOYFRIEND ek? huhuhu.. T_T

2 August 2011 at 01:57

vxen arisha:eerrrmmm...boleh jugak tuh.....sampul apa yg kamu ada????


norraidah:mungkin boyfriend band baru...kalo ada sampul snsd dah lama daaa beli....

2 August 2011 at 02:12

ye la kowt an? ha'ah an? sume smpul raya boyband je an? snsd xde pown..huhuhuhu

2 August 2011 at 04:26

ni membuatkan AIMAN sedih sANGAT2 NYH.....

2 August 2011 at 04:53

sampul Beast...

2 August 2011 at 05:14

NAKKKKKKKKKKKKK!...serius nak tukar nih?????bg lew alamat

2 August 2011 at 08:02

mane shoutbox...rase cam ad sebelum ni tapi skrg dah ilang

2 August 2011 at 11:25

wooahh , blog ini penuh dngn kpop ... :)

3 August 2011 at 03:54

xlupe jugak kpop anda yg setia tuh.heheh.smpai ke sampul duet rye sekali kpop nyer.nk duet rye lahh klu cmtuh.btw slmt bpose ;)

3 August 2011 at 03:58

wah bestnye da smpuL rya yg cumiL cm tue...n gud luck erk UPS nnti..do the best....:D

3 August 2011 at 04:07

slamat berpuasa... =))

3 August 2011 at 04:13

mohamed faizal:eeyyhhh..adewlah..kadang2 line internet nih lembap cikit...n kalo si "penjaga" shoutmix tuh tak dew....jez tekan jew arrow tuh kat sebelah kanan lappy tuh..kluarlah shoutbox...errr....abg tau tak sapew penjaga shoutmix tuh?dia...nickhun 2pm...yg tarik2 telinga tuh....

3 August 2011 at 04:15

fakheerratiqah:heehee..biasalah....aiman kan minat gilew2 kat kpop....kpop is my soul!!^^

3 August 2011 at 04:16

sarah mohd salleh:heehee.....bukan aiman buat sendiri tau...dapat dr majalah epop yg aiman beli...heehee....happy ramadhan jugak yew??

3 August 2011 at 04:17

memey:thank kak..esok ups habis......susah gak seposen...mmg!!sampul raya yg pling comel yg aiman dapat!^^

3 August 2011 at 04:19

princess nusi:happy fasting too...moga segala amalan kita diterima disisi allah

3 August 2011 at 04:57

tak mo sdey2 nihh! heeeeee >_<
smile! =) hehehe

3 August 2011 at 05:10

selamat berpuasa aiman...:)

3 August 2011 at 19:30

selamat berpuasa aiman..:) & happy birthday.

4 August 2011 at 04:26

norraidah:ok2..tak nak sedih..nak cheer up!!

fasihah supian:selamat berpuasa jugak kak....

aefa aerisya:selamat berpuasa jugak..thank kak....so great!

4 August 2011 at 10:29

selamat berpuasa peminat k pop :) hehehe

4 August 2011 at 17:14

thank alot aliff aris.....selamat berpuasa jugak...!

5 August 2011 at 00:00

aiseh bukan main menyimpang dia ni. hahaha


emmm skrang layan running man. hihi

5 August 2011 at 21:02

memang menyimpang pon..dah jadi hobi+tabiat plak..hah?running man???

7 August 2011 at 02:21

Wah~ Seronok nya dapat sampul duit raya DBSK.. Saya dapat Super Junior dengan Big Bang.. Tapi saya nak Super Junior dengan DBSK ! :(

Post a Comment